dag 2 ( 6 juli)

6 juli 2018 - Akatsi, Ghana

Vandaag begon de dag erg vroeg. Heel kort geslapen maarweer fit en fruitig aan de dag begonnen. Simon heeft een ontbijtje voor mij gemaakt aangezien we in het hotel maar voor 1persoon ontbijt kregen. Het was een gebakken ei met 2sneetjes brood en hele sterke thee met een blikje melk die niet zo lekker was maar was ook niet voor zo maar voor in de thee. Haha dit moet je maar weten. 😂

We begonnen de dag met allemaal rondleidingen en bezoeken:

Eerst naar de school waar we gaan werken vanaf maandag. Alle klassen langs, waar de meeste kinderen ons welkom heten in hun eigen taal waarop wij "thank you zeiden".

Daarna een jurk gaan aanmeten met de stof die we van Simon en Peter gekregen hebben. Het mocht niet te kort haha!

Toen nog naar het ziekenhuis waar Evi en ik door Peter een uitgebreide rondleiding kregen. Ik moet nog wel veel oefenen, de groet in hun taal en de speciale handdruk. Mijn Engels gaat wel de goede kant in.

Eenmaal klaar hebben we nog even een bofrot gegeten (een soort olibol). Daarna naar het hotel gebracht door Simon en daar de koffers uitgepakt en geordend. 2koffers vol met spullen voor het ziekenhuis. Deze geven we maandag af.

Daarna naar Felix en zijn gezin gegaan (gastgezin waar Evi verblijft als ik weer weg ga. Nog even op de foto en toen naar het hotel terug om te eten en te rusten. Het was friet met kip en groente in een sausje. Erg lekker!

Daarna gedouched en een spelletje keezen gedaan.

Toen lekker vroeg naar bed, hopen dat het vandaag wel lukt.

Ps het is hier echt heet, ik begin nu al verkouden te worden door alle airco's.

Morgen weer een leuke dag tegemoet: niet met papa maar met Simon en Evi naar de markt, naar aflauw (het strand) om geld te wisselen, jurk ophalen en heel misschien nog naar blue sky dit is een café.

1. Conny:
    7 juli 2018
    Wow leuk verhaal en die foto kip met frietjes ziet er best wel smakelijk en europeesch uut