dag 4 ( 8 juli)

8 juli 2018 - Akatsi, Ghana

Vandaag een wat rustigere dag voor de boeg,

Naar de kerk met Simon was een hele belevenis.
normaal gaat hij achterin zitten maar nu moesten we voorin 😅
Iedereen ging aan de kand voor de javoe (blanke)

Na wat dansen, schreeuwen en bidden kwam de priester een paar mensen af om te bidden( leek wel hersenspoelen, met een bibberende hand boven het hoofd.) Zo gek dat er zelfs mensen flauwvielen (leek net of ze op de grond gegooid werden maar dit was toch niet. De mannen bleven zitten maar de 2 vrouwen vielen neer.
toen kwam hij bij Simon ik had hem echt heel strak vast. Op bibberen na gebeurde er niks. Toen ging hij weg ik dacht yes, maar helaas kwam hij daarna weer terug, toen hield simon mij heel strak vast.
Je moest bidden en iets zeggen maarvik verstond er niks van dus deed niet echt iets. Er gebeurde niks maar ja weet ook niet wat hij deed. Hier is dat heel normaal, als de pastoor je uitkiest zijn ze echt heel blij, het blijkt heel speciaal te zijn!

Eenmaam bijna klaar zegt Simon : als ik je aantik moet je gaan staan en iedereen bij wie je kan een hand geven (verwelkoming omdat ik nieuw was).
Ik dacht oké dan nu bijna klaar maar nee....
Toen zei Simon: als iedereen weg gaat moet je voorin gaan zitten omdat je nieuw bent en dan komt de pastoor. Snap je? Ik: "slik, uhhu"
Helemaal alleen, ja ik mag niet mee...!

Gelukkig was er nog iemand nieuw en wist ik wat ik moest zeggen.
Hij kwam gewoon een praatje maken en bidden voor ons. Het was een hele ervaring. Iedereen vroeg of ik nog een keer terug kwam. Simon knikte heel mooi ja we komen terug. Ik zo ehm.... ja? Okay ?!

Haha was erg leuk maar ook echt gek.

Toen weer naar het hotel om klaar te maken om te zwemmen. Eerst een boulionnetje drinken, dit vond Simon echt vies.
Hij ging toch maar thuis iets eten.

Uiteindelijk klaar om naar de roadside te gaan begin het heel hard te regenen. Wij snel schuilen bij blue sky (gelukkig waren we dicht bij)!
Toen wat gedronken en gewacht tot de regen voorbij was en Simon kwam maar hij kwam niet meer. Ghanezen houden niet van regen!

Toen terug naar het hotel en lekker uitrusten en nieuwe verhalen op mijn blog zetten. Dalijk douchen en kijken wat we nu voor eten krijgen.
verder uitrusten en mss nog spelletjes doen met of zonder Simon.

Wat een dag vandaag, weer heel wat indrukken rijker!

1. Janneke:
    20 juli 2018
    Leuk! Allebei dezelfde stof🙂(jurk blouse) en leuk om allemaal te lezen!