dag 9 (vrijdag de 13e)

13 juli 2018 - Akatsi, Ghana

De dag begon echt slecht.😖

Ik heb goed geslapen maar werdt waker als een wrak. Ik voelde me echt hondsberoerd. Ik kon niet eten of drinken omdat het er anders uit kwam. Ook heb ik al een paar dagen rare vlekken en bultjes die een steeds roder werden. Simon had gister gezegt als ze niet weg gaan dan gaan we binnenkort naar de dokter maar komt goed.

Nu belde ik vanmorgen dat ik ziekjes was en niet had gegeten en gedronken en toen wilde die nog net geen ambulance sturen. Ik zei nee ik ga slapen en dan komt het wel goed. Uiteindelijk 4uur later belde hij weer hoe het ging, het ging iets beter maar kreeg op een paar slokken water niks binnen zonder te kokhalzen.

Uiteindelijk moest ik toch naar het ziekenhuis ( de dokters zijn hier alround ze doen alles). 😷

Eerst naar dokter kwashie met Evi. Hij dacht meteen aan Malaria maar de bultjes baarde hem ook zorgen. Dus toen moest ik eerst in de wachtkamer een vingerprik om malaria uit te sluiten en daarna in een andere kamer door een zuster de bultjes en plekken na te laten kijken.

Vervolgens was ik klaar moest ik weer in de wachtkamer zitten. Toen kwam de zuster allemaal vragen stellen en moest ik weer wachten zodat zei haar bevindingen aan dokter Kwazie door kon geven.

De malaria was negatieg gelukkig dus dat was het niet. Maar wat dan wel...

Vervolgens moest ik in een ander heel klein kamertje naar dokter Rock en de zuster en 5 studenten en ohja ook een andere patient. Echt in een hok van ongeveer 2 bij 3. Uiteindelijk zat ik daar en moest ik voor de 3de keer mijn verhaal doen.

Hij begreep de bultjes en vlekken niet dus wilde hij ze zien. Gelukkig had ik foto's gemaakt want uit de kleren voor 7 man is geen pretje.

Ik heb zalf gekregen en ontstekingsremmers. Ze weten niet precies wat het is maar ze gaan uit van een infectie of bacterie. Nu afwachten maar. Na 2,5 uur eindelijk weg uit het ziekenhuis. Geen pretje als blanke iedereen loopt in en uit en willen blijven want het is " interresant" maar Simon mocht niet mee naar binnen.

Uiteindelijk gaat het al wat beter en heb ik weer wat gedronken

Iedereen verklaarde me voor gek maar ik had vandaag gekookte eieren gevraagt voor ontbijd en deze als diner opgegeten. Ja ik vind het echt heel lekker. Evi had Spaghettie en Simon voor banku met talapia.( hij was alleen thuis en ik hoefde geen avond eten dus hij had ze gegeten.)

nu na een vermoeide dag met veel indrukken lekker vroeg naar bed.

Welterusten allemaal 😪😪

1. Maria:
    14 juli 2018
    Jeetje toch, ben je beetje ziek geworden? Het hoort bij het verandering van klimaat, eten en natuurlijk alles is anders daar😉
  2. Conny:
    Hoi danielle
    Zijn de bultjes niet gewoon hitte uitslag
    Meestal jeuken ze dan
    Groetjes conny
  3. Daniëlle:
    14 juli 2018
    Nee het zijn echt zwarte grotere bulten.
  4. Daniëlle:
    14 juli 2018
    Ja ik was een beetje ziek maar is ook niet erg. Maar hier denken ze dan meteen aan malaria. Simon vond de bulten wel eng omdat ze erger werden. Dit is de reden waarom ik persee moest gaan.
  5. Franka:
    14 juli 2018
    kijk maar gerust uit, ik denk toch het weer dat het daar mee te maken hebt .
    de groetjes van ons
  6. Conny: