dag 3 (7juli)

7 juli 2018 - Akatsi, Ghana

Wat een dag vandaag ik was uitgeput!.

Na eindelijk een nacht van bijna 9 uur geslapen. Ik was er echt aan toe!

Mijn eerste ontbijd bij het hotel. Gebakken ei met spek en ui. Zacht brood en chocoladepoeder om warme chocolade melk te maken (milo)

Daarna kwam Simon ons halen om naar de markt te gaan. Uiteindelijk bedachten we dat het beter was om eerst naar afloa te gaan( het strand)
Maar Simon had zijn markt kleren aan dus wilde zich eerst omkleden.
Eenmaal bij Simon zijn huis wat gedronken na een lange wandeling van 3km en ongeveer 30-45 minuten lopen (omdat ik niet op de motor durfde!) 😅

Daarna naar de roadside (grote weg) om daar de trotro (klein soort hippie busje) te stappen met 13 mensen en veel spullen achter in de kofferbak.

Eenmaal aangekomen bij het strand liepen we veel kramen voorbij. Toen liepen we het strand op maar het zand was echt warm. Toch de slippers aangehouden.
Het was niet relax lopen op het strand het was echt hard werken net of je een berg op liep en steeds weer een stukje nasr beneden valt.
We hadden een vriend ( een jongetje die tot het einde mee gelopen is)
Vanalles gezien van vissende mensen tot poepende mensen etc.
Eenmaal alles gezien wilde we terug maar waren best moe. Dus wilde even uitrusten haha nu komt de grap.
Wij gingen hoger even zitten met veel kinderen om ons heen. Toen pakte een meisje evi der slippers en toen wiste we ineens wasrom. We werden nat door een grote golf we konden niet meer optijd weg. Het wster liep tot aan onze onderbrieken ( we hadden jurken aan)
Toen liepen we toch maar door om geld te wisselen. We werden helemaal schoon geklopt.

Toen zijn we nog geld gaan wisselen aan een soort marktkraampje.
Dit deed Simon voor ons, hij controleerde het en wilde groot geld want dan konden ze niet sjoemelen met nep geld. 1euro was nu 5.2 cedi.
toen konden we meteen in de trotro en nu met 16 mensen het was echt proppen.

Uiteindijk zetten ze ons heel lief bij de markt af.
het is een grote markt met kraampjes heel dicht op elkaar.

hier hebben we een watermeloen gekocht bij een kraam met een bus vol watermeloenen. Simon is goed in afdingen soms lukte het en soms niet.

ook zag ik een soort Afrikaanse Sambaballen echt heel leuk. Uiteindelijk niet gekocht naar voor ik weer terug kom koop ik ze toch.

Daarna de jurken opgehaald. Eerst daar gepast, dit was echt een gedoe. Een hokje in met hulp en iedereen kon geeoon binnen kijken (de gordijnen konden niet goed dicht) maar de jurk zat wel strak maar paste wel met hulp. Hier even blijven zitten want het kwam even met bakken regen uit de lucht.

Toen naar het hotel terug om te douchen en daarna te eten.
vandaag was het weer droge kip met een grotevportie pittige rijst.
Zie foto)
Ik kreeg het echt niet op! Maar wel geprobeerd.

Eenmaal klaar zijn we toch nog even naar bluesky gegaan (café)
Er kwam een enge man bij ons aan tafel staan , hij was of droken of hij was onderivloed van iets. Maar toen kwam Simon en rende ik naar hem toe. Toen hij hoorde wat er was liep hij snel mee om de man weg te jagen. Dit lukte met hulp van een serveerster.
na wat drinken zijn we weer gegaan en uitgeteld op bed gaan liggen.

1. Franka:
    8 juli 2018
    Hoe lang blijf je daar dan.het is wel een op gaven nou tot nog eens
  2. Daniëlle:
    8 juli 2018